Program

Najważniejsze obszary programu
  1. GOSPODARKA MAGAZYNOWA
    miejsce w którym znajdują się dokumenty z różnych operacji na magazynie : wydanie materiałów, półproduktów, produktów gotowych – powstałych w procesie produkcji szyb. Część operacji wydań magazynowych jest elementem procesu produkcyjnego, który odpowiada zamianie materiałów na półprodukty oraz półproduktów na produkty gotowe. Rodzaje dokumentów są sprecyzowane w samym systemie – generalnie są to dokumenty, które występują powszechnie w magazynie – gospodarce magazynowej.
  2. PRODUKCJA
    to szerszy zakres działań w programie i w jej skład wchodzą następujące moduły:
    • skrzynka odbiorcza, jest to miejsce do które mogą być przesyłane zamówienia – zlecenia od naszych odbiorców na wskazany adres. Dzięki takim rozwiązaniom posiadamy pełne powiązanie dokumentu, które w dalszych krokach pozwala na pełną identyfikację realizowanego, zrealizowanego zlecenia,
    • zlecenia, miejsce obsługi zleceń,
    • optymalizacja.
  3. OPTYMALIZACJA
    system pozwala na wykonanie optymalizacji zbioru zleceń oraz rozłożenie wszystkich formatek w taki sposób, aby strata tafli szkła była jak najmniejsza. Można optymalizować proste formatki – prostokąty , ale również kształty, które mogą pochodzić z plików DXF – możliwość wczytywania tego typu plików. W Kartotece również znajdują się kształty szyb, które można wykorzystać do realizacji zlecenia. Optymalizacja uwzględnia wszystkie techniczne ustawienia, które są wymagane w danym zleceniu. ( marginesy, marginesy techniczne, odcięcia itd. ), Dana optymalizacja pozwala na przygotowanie pliku wymiany do cięcia : system na tą chwilę obsługuje – osiem rodzajów stołów, producentów. Cała optymalizacja pozwala na wiele innych operacji na zbiorach : drukowanie etykiet, list produkcyjnych, list pakietów produkcyjnych, itp.
  4. INTEGRACJA Z URZĄDZENIAMI
    wbudowana integracja w wieloma urządzeniami, kolejne aktualizacje systemu wnoszą kolejne integracje – w cenie systemu
    • STOŁY DO CIĘCIA SZKŁA
      Producenci , stoły : Bottero, Intermac, Bystronic, Lisec, Glass Service, ITM
    • GIĘTARKI
      Producenci, giętarki : Forel, Lombarda, Lisec, Bystronic, ITM,
    • NADRUKI NA RAMKACH
      wykonane wg. własnych kolekcji, które można tworzyć na podstawie danych z bazy danych.
    • KOLEKTORY, URZĄDZENIA MOBILNE – oparte na systemie Android
    • SKANERY KODÓW KRESKOWYCH
  5. OBSŁUGA STOJAKÓW, PAKIETÓW PRODUKCYJNYCH
  6. RAPORTOWANIE
    wbudowane narzędzie do tworzenia własnych raportów na podstawie źródła danych z bazy systemu. Brak dodatkowych kosztów przy tworzeniu raportów. System zawiera również raporty wbudowane na podstawie, których można przygotować własny raport.
  7. WŁASNE ETYKIETY
    wbudowane narzędzie do tworzenia własnych etykiet, etykiet klientów – możliwość oklejania wysyłek przypisanymi etykietami – klienta. System posiada wbudowany mechanizm wyboru oraz podpięcia odpowiedniej etykiety do naszego kontrahenta. Oczywiście zapamiętuje ustawienia i przy kolejnych zamówieniach generuje etykiety – klienta wg. odpowiedniego szablonu.
  8. OBSŁUGA ZLECEŃ
    rejestracja zleceń, ofert, potwierdzenie zamówienia. Istniej możliwość importu zleceń wg. określonego wzoru – globalnego, wzoru kontrahenta. Takie działanie w znaczny sposób przyspiesza rejestrację zleceń, a w kolejnym kroku realizację zadania – zlecenia.
  9. IMPORT DOKUENTÓW – INDYWIDUALNE DEFINICJE IMPORTU
    możliwość przygotowania i zapisania własnych definicji importu, wykorzystanie w systemie do różnego rodzaju dokumentów – zautomatyzowanie wprowadzania danych.
  10. KARTOTEKI
    kontrahentów – z możliwością indywidualnych ustawień (jak np.: kredyt kupiecki), produkty i materiały (np.: narożniki, masy uszczelniające, ramki, szkło, spoiwa, szyby, wypełniacze higroskopijne, folia, stojaki).
  11. INDYWIDUALNA PARAMETRYZACJA
    w systemie znajduje się moduł Administracyjny w którym po instalacji przeprowadzamy pierwszą konfigurację systemu.
  12. CENNIKI
    możliwość przygotowania cennika ogólnego jak i również indywidualnego dla kontrahenta.
  13. API
    Komunikacja z kolektorami – Aplikacja Mobilna
  14. WYMIANA DANYCH Z SYSTEMAMI ERP
    system posiada wbudowany interfejs wymiany dokumentu WZ z systemem sprzedażowym – wystawianie faktur na podstawie dokumentów z systemu Cut Glass. Takie podejście pozwala na integrację z systemami klasy ERP, które pozwalają rozliczać firmę w różnych działach na podstawie eksportowanych dokumentów. Możliwość zaznaczenia dokumentów eksportowanych do systemu ERP.
Optymalizacja
  • jako proces polega na poprawie wydajności systemu lub procesu,
  • proces optymalizacji w systemie CUT GLASS w kontekście optymalizacji produkcji przemysłowej polega na ułożeniu formatek na odpowiednim obszarze z jak najmniejszym odpadem. Proces ten nazywa się optymalizacją układu produkcyjnego,
  • optymalizacja układu produkcyjnego może polegać na zastosowaniu różnych narzędzi i metod. Takie narzędzie zostało przygotowane i wbudowane w program CUT GLASS, które polega na eliminacji marnotrawstwa w procesie produkcyjnym jakim jest optymalizacja,
  • przeprowadzenie optymalizacji w systemie pozwala na swobodną wymianę już przygotowanych rozkładów z urządzeniami tnącymi,
  • optymalizacja w systemie pozwala oszczędzić czas, mocno zautomatyzować proces produkcji.
CUT GLASS – MOBILE
Aplikacja sieciowa

Klient – serwer
to architektura systemu komputerowego, a zwłaszcza oprogramowania – umożliwiająca podział zadań ( ról). Polega na ustaleniu, że to serwer zapewnia usługi dla klientów zgłaszających do serwera żądania obsługi.

CUT GLASS

  • jest oparty na relacyjnej bazie danych PostgreSQL, która może pracować z systemami : Windows, Linux, dzięki takiemu podejściu strona serwerowa nie jest ograniczona tylko do jednej platformy,
  • aplikacje klienckie pracują na systemie Windows,
  • aplikacje mobilne – Android ( wymiana danych za pomocą interfejsu – API ), który jest dostarczany wraz z główna aplikacją.
Integracja z urządzeniami
  • wymiana danych z różnymi urządzeniami może odbywać się na wiele sposobów. Jednym ze standardów jest wymiana plikowa , która polega na wysyłaniu plików o określonej strukturze do urządzenia, które na tej podstawie przygotuje odpowiedni produkt,
  • wymiana plikowa właśnie została zaimplementowana do systemu CUT GLASS i dzięki takiemu podejściu może współpracować z różnymi urządzeniami wielu firm, liderami rynku w branży szklarskiej,
  • system współpracuje ze stołami do cięcia szkła, giętarkami do ramek,
  • Stoły : Bottero, Lisec, Intermac, Bystronic, ITM, Glass – Serwis
  • Giętarki : Lombarda, Forel, ITM, Lisec, Bystronic,
  • obsługa została dodana do systemu i jest dostępna dla licencji / dla wszystkich którzy zakupią produkt.
CUT GLASS – MOBILE

Aplikacja do obsługi kompletacji zamówień po stronie magazynu, transportu w systemie CUT GLASS.

  • to aplikacja, która zmienia urządzenie mobilne takie jak: telefon, kolektor danych w jednostkę mobilną wykorzystywaną w dziale magazynowym, transportowym. Pozwala na zidentyfikowanie zlecenia odczytując kod kreskowy z produktu, a w kolejnych krokach przygotowanie całego zlecenia lub jego części do wysłania. Przygotowując zlecenie operator wykorzystuje tylko kody kreskowe, które znajdują się na etykietach produktu lub etykietach stojaków, wózków transportowych.
  • tak przygotowane zlecenie – po zatwierdzeniu otrzymuje status kompletacji w systemie CUT GLASS i w dalszym etapie jest już przetwarzane w głównym systemie.
  • aplikacja pozwala również na przyjmowanie zwrotów : stojaków, które wróciły od klienta.
  • aplikacja działa w trybie rzeczywistym „ONLINE”
CUT GLASS – MOBILE
API – co to jest?

Interfejs Programowania Aplikacji, co daje i na co wpływa?

  • pozwala na komunikację z programami, innymi sieciami,
  • jest potrzebne do łączenia aplikacji, ich funkcjonalności, które mogą wykonać zaprojektowaną funkcję – czynność , na poziomie aplikacji,

Jak działa to w CUT GLASS:

  • ten interfejs pozwala na wymianę danych pomiędzy aplikacją główną, a aplikacją mobilną przygotowaną na kolektory danych, urządzenia mobilne,
  • wszystkie działania odbywają się w czasie rzeczywistym,
  • wymiana danych pozwala zidentyfikować zlecenie, część zlecenia,
  • przygotować wysyłkę do klienta – kompletacja dokumentu WZ,
  • spakować zidentyfikowane zespolenia na podstawie kodu kreskowego i odpowiednio przyporządkować produkt do stojaka transportowego,
  • przyjąć na magazyn stojak, który zostanie zwrócony przez klienta (zwrot stojaka).

Wszystkie działania odbywają się automatycznie i są identyfikowane w trybie "ONLINE"

API